دکتر محمدعلی عبداله زاده گفت: خبرنگاران مي توانند به عنوان چشم هاي تيزبين و گوشهاي شنوا با نمايندگان همراه باشند، البته اهرم هاي نظارتي در مجلس هست و خوب هم عمل كرده است، ولي بايد يك بحث نظارتي كامل وجود داشته باشد كه اصحاب رسانه كمك و ناظران خوبي در كنار وکیل و موکل خواهند بود.

طبس- سیدابوالفضل حقانی: نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري آنرا منشوري براي چهار سال آينده مجلس نهم خواند.

"دکتر محمدعلی عبداله زاده" افزود: قوانين وضع شده در مجلس پوشش دهنده عموم جامعه نيست و اين به خاطر عدم وضع قانون خوب است و بايد نمایندگان تلاش كنند که با علم و آگاهي و مطالعه به مصوبات كامل رای داده تا به نيازهاي جامعه جامه عمل پوشانده شود.

وی تصریح کرد: اگر نماينده در قيام و قعود رضاي خداوند را در نظر نگيرد و يك لايحه كارشناسي نشده را مصوب كند، بزرگترين زيان را به جامعه و دنيا و آخرت خود وارد کرده است.

نماینده مردم در خانه ملت، مديران اجرايي را بهترين بازوي قانونگذاران دانست و گفت: چون مديران در سطح حوزه به عنوان مجري و ناظر اجرایی تلاش مي كنند، مي توانند نواقص احتمالی قوانین و مصوبات را پيدا كنند و به عنوان گروههاي فكري به قانونگذار منعکس نمایند.

دکتر عبداله زاده با تجلیل از هنر مقدس و حرفه  خطیر خبرنگاری گفت: مهمترين مساله اي كه به خبرنگاران و اصحاب رسانه برمي گردد و در سطح حوزه های انتخابیه بسیار مهم جلوه می کند، نظارت بر حسن اجراي قانون است، به طوری كه خبرنگاران مي توانند به عنوان چشم هاي تيزبين و گوشهاي شنوا با نمايندگان همراه باشند، البته اهرم هاي نظارتي در مجلس هست و خوب هم عمل كرده است، ولي بايد يك بحث نظارتي كامل وجود داشته باشد كه اصحاب رسانه كمك و ناظران خوبي در كنار وکیل و موکل خواهند بود.

وي تاكيد كرد رصد مشکلات توسط اصحاب رسانه به معني دخالت و يا آسيب زدن به وحدت عمومي نبايد باشد و ضمن بيان حقايق در انعكاس خدمات نظام براي مردم، می توان نواقص احتمالی را بعنوان یک امر به معروف گوشزد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم،  به وحدت بر محور ولايت تاكيد كرد و گفت: حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه داراي ظرفيتهاي بسياري است كه مي تواند در سایه وحدت و همدلي مردم و مسئولين بالفعل شده و به بهره برداری برسد و در فضاي متشنج و تخريبي هيچ خواسته اي محقق نخواهد شد، پس بايد آرامش و آسايش مردم را در حوزه انتخابيه با گفتن و نوشتن و عملكرد صحيح اسلامي حفظ کرد.

دکتر عبداله زاده تصریح کرد: من حتماً با همه كساني كه كار براي مردم مي كنند، تعامل خواهم داشت و در عزل و نصب مديران دخالتي نخواهم كرد و حق جابجایی یا ابقاء را به مديران ارشد ادارات و سازمانها واگذار مي كنم، اما با هر مديري كه كار نكند و حق مردم را ادا نكند و پشت صحنه داشته باشد برخورد خواهم كرد و در اين زمينه ورود خواهم نمود و نیز اگر يك مسئول بر محور وحدت، فقط براي خدمت به مردم تلاش كند از او حمايت خواهم كرد و دست او را می بوسم.

عکاس: امین قاضی زاده










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا